مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23340 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

خواستگاري دارم كه با خودش مشكلي ندارم اما خانواده اش مشكل تراشي مي كنند چه كنم؟
در ابتدا بايد توجه شما را به بعضي معيارهاي انتخاب همسر جلب كنيم تا بتوانيد با بررسي بيشتر شرايط موجود و فرد مورد نظر و خواستگارتان به يك تصميم شايسته اي برسيد همانطور كه خودتان نيز شايد بدانيد علاوه بر معيار تدين و داشتن اخلاق پسنديده و شرافت خانوادگي معيارهاي ديگري نيز بايد مورد توجه هر دختر و پسري كه در صدد ازدواج است باشد و طبيعي است در اين زمينه بايد تحقيق و تفحص كافي نيز صورت گيرد اصالت و شرافت خانوادگي معياري است كه بايد به آن توجه شود منظور نجابت و پاكي فرد و خانواده اي كه در آن محيط رشد كرده است هر چند دختر يا پسر مي خواهد در آينده زندگي كند ولي اين فرد در خانواده اي رشد كرده كه معمولاً ويژگي هاي اخلاقي و اجتماعي به اين فرد منتقل شده است و شاخه اي از همين درخت خانواده است و شما پس از ازدواج با ديگري، در جمع آنان قرار مي گيريد و زندگي خواهيد كرد و در طول عمر با آنها معاشرت خواهيد داشت. معيار ديگر در انتخاب همسر كفو همديگر بودن يا همتايي و تناسب داشتن دو خانواده و دختر و پسر با يكديگر است اين تناسب در ابعاد مختلف بايد مورد توجه باشد: 1- همتايي و تناسب از نظر ديني و ايماني. 2- تناسب و همتايي از نظر فرهنگي و فكري. 3- تناسب اخلاقي و متناسب. 4- همتايي در ميزان تحصيلات علمي داشتن. 5- تناسب جسمي و جنسي. 6- تناسب اجتماعي. 7- تناسب مالي و خانوادگي. كه هر كدام از اين امور نيازمند توضيح و تبيين است. بنابراين شما ضمن توجه به معيارهاي فوق و مطالعه بيشتر در اين زمينه و تطبيق آن با شرايط موجود و خواستگار مورد نظر بهتر مي توانيد تصميم بگيريد. لازم به ذكر است در اين مورد از نظر مشورتي يكي از افراد خانواده تان كه دلسوز و باتجربه و مورداعتماد است استفاده كنيد، زيرا بسياري از اطلاعاتي كه ما بتوانيم درست قضاوت كنيم و شمارا راهنمايي كنيم در نامه ذكر نشده است، مثلاً سن شما چقدر است؟ آيا تاكنون خواستگار ديگري داشته ايد يا نه؟ يا اگر جواب رد به اين خواستگار كه تقريباً به قول شما شرايط خوبي دارد، بدهيد آيا احتمال اين كه خواستگار ديگري بيايد هست يا نه؟ در منطقه شما فرد يا افراد هم شأن و همتاي شما يافت مي شود يا نه؟ از نظر خانوادگي، فرهنگي و فكري، خانواده خواستگار چقدر فاصله داريد؟ آيا خواهران خواستگار شما از نظر عاطفي چگونه اند؟ چه بسا پس از ازدواج به خاطر عاطفي بودن چنين سخناني را مطرح نكنند يا اين كه از نظر اخلاقي و اجتماعي هر چند در شهر زندگي مي كنند افراد كم عاطفه و حرّاف و مداخله گر و... هستند به هر حال اينها موضوعات و مسائلي است كه فرد بايد از نزديك آشنا شده و تصميم بگيرد. به هر حال به نظر مي رسد شرايط فكري، فرهنگي، اجتماعي و عاطفي خانواده خواستگار شما در اين رابطه از اهميت زيادي برخوردار است، بنابراين توصيه مي شود با تحقيق و تفحص كافي مي توانيد اين موضوع را بررسي كنيد و تصميم مقتضي را بگيريد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.